SEMİNERLER DEVAM EDECEK -
GELİŞİM SEMİNERLERİ İL İL DEVAM EDECEK

İl temsilcilerinin talepleri doğrultusunda federasyonumuz o ile ekip göndererek hapkidocuların gelişimine katkı sağlayacak.
 Details...

HAPKiDO'YA KATILIMLAR DEVAM EDECEK - WAHA 'ya katılımlar devamedecek Details...


THF? Federasyonumuzun 23-24-25 Mart 2007 de yapacağı Antrenör hakem ve İl Temsilcileri toplantısı Dünya Başkanı Prof.Don Oh Choi nin isteği ve yoğun proğramı nedeni ile ileri bir tarihe ertelendi. Toplantıya Don Oh choi, Dünya Hapkido Federasyonu Baş Danışmanı Muzaffer Ilıcak ve As Başkan Şükrü Kınataş katılacak. Toplantıda bölgesel sorunlar ve çözüm yolları ile çalışma sistemleri ele alınacak. Toplantıya katılacakların federasyonumuzun sitesine kısa öz geçmişlerini ve Hapkidoda mevcut belgelerini bildireceklerdir.
Anasayfa (Home)
Hakkımızda (About Us)
FEDERASYONUMUZ
WHMAF Listesi
İl Temsilcileri (City Delegates)
Resimler (Photos)
Basında Hapkido (Press)
Hapkido Teknikleri (Technics)
Hapkido Eğitimi (Education)
İletişim (Contact)
Arama (Search)
SSS (FAQ)
Linkler
Duyurular (Announcement)
Barış Akarsu Köşesi
Komik (Commedy)

Zİyaretçİlerİmİz

Bugün86
Dün135
Bu Hafta599
Bu Ay4330
Genel335166

Sayfa GÖsterİmİ

hitcounter
Anasayfa (Home) arrow Hapkido Teknikleri (Technics)
Hapkido Teknikleri

  

HAPKİDODA KULLANILAN KORECE TERİMLERİN TÜRKÇESİ 

Korece Turkce


 Çaryot DİKKAT

Kyonge SELAM

Kugidehayo- BAYRAĞA

Sabonimkidehayo- HOCAYA

Paro Toplan

Şio
Rahat

Case  Gard - Savunma pozisyonu

Dobok
 Kıyafet

 Ti  Kuşak

Docang  Salon - Hapkihane

Sabom Hoca (Antrenör)

Kuancang Usta (İleri seviye Hoca)

Çongce  Fed. Başk.

Kunggyok  Saldırı

KUNYONG CASE ÇUMBİ- Saldırı pozisyonu al

Makgi Blok(savuşturma)

Çigi Dairesel el vuruşu

Gokki Kilit

Toncigi Düşürme

Jirugi Saplama

Çirıgi  
yumruk vuruşu

Cok Tekme tekniği (Gelen tekme)

Çagi Tekme vuruşu- tekme atmak

Hurigi Süpürme (Ters tollyo)

Sogi Duruş

Kubi Kırık Duruş

Mori  Baş

Hori Bel

Dari  Bacak

Olgul  Yüz

Momtong  Gövde

Are  Kasık

Palgup Dirsek

Murup  Diz

Apçuk Ayak pençesi

Duiçuk Topuk

Son  El

Sonnal Açık (Bıçak) el


Nal 
Bıçak   (el ve ayak şekli)

Bal  Ayak

Balnal  Ayağın yanı

Pal  Kol

An İç

Bakkat Dış

Yop Yan

Di Arka

Ap ön

Hecon Hızlı

Tollyo Dönerek (Hilal)

Bande Ters

Moa Bitişik

Çumbi Hazır

Cuççum Süvari

Hakdari Tek ayak

Hakdari Sogi - Leylek duruşu

Bonghoang Zümrüdüanka

Goa  Çapraz

Ban Goa Oturarak çapraz

Ban di Oturarak geri

Ban ap Oturarak Ön

Bom  Kaplan

Anca
Yerde

Dora Dönerek

Ti o Dora  Geri ye dön

Gongcung Zıplayarak

Yang Çift

Han Tek

İl  Bir HANA  (İKİNCİ SAYILAR ESKİ KORECEDİR)

İ  İki TUL

Sam  Üç SET

Sa  Dört NET

O  Beş DAS OT

Yuk  Altı YOS OT

Çil
Yedi İLKOP

Pal  Sekiz YODOL

Gu Dokuz AHOP

Şip  On YOL

Hyong Form- teknik kompozisyonu

Mu Renkli kuşak kalıpları (Kata)

Do Yol, Siyah kuşak Kalıpları (Pumse)

Mugi Silah

Canggom- Gom Kılıç

Canbong Uzun sopa

Cunbong Orta boylu sopa

Tanbong Kısa sopa- cop

Puçe Yelpaze

Pobak Kemer

Sangcolgon Nunçaku

Dancang Baston

NAK POB - Düşüş

Conbang Nakpob  Öne (düşüş)

Çıkbang nakpob Yana (düşüş)

Hubang nakpob Geri (düşüş)

Soso Ayak bitişik

Uolcang nakpob uzun mesafeden (düşüş)

kicang nakpob Yüksekten (düşüş)

Dan seviye

İ Dan İkinci seviye (uçarak anlamına da gelir)

Hoşinsul Sellf Defans (Dearyon)

Sonmok su El bileğinden tutuşa karşı savunma.

Conmyon Iypogsul Kıyafetin önünden tutuşlara karşı savunma.

Dimyon Kıyafetin arkasından tutuşlara karşı savunma

Ggyoanggi Boğmalara karşı savunma.

Bangkuonsul Yumruğa karşı savunma

Bangcoksul
Tekmeye karşı savunma



 

   T.C.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
ÇIRAKLIK VE YAYGIN EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ













HALK EĞİTİMİ MERKEZLERİ
KURS PROGRAMLARI



HAPKİDO MODÜL POGRAMI


















ANKARA
2008




HAPKİDO

Programın tanımı

Hapkido Kore kökenli bir savunma sporudur.
Kelime olarak; Hap: Uyum, Ki: İç (Ruhsal) enerji Do: Yaşam yolu, sanatı anlamına gelir.
Hapkido: Judo, Karate, Wuşu, Taekwondo, Ju jitsu ve Kendo gibi mevcut savunma sanatlarının, ana tekniklerini kendi bünyesinde harmanlamış, Bir bakıma bu tür branşlardaki eksiklikleri ve farklılıkları gidererek tam donanımlı bir savunma sanatı, bizdeki deyimiyle SAVUNMA SPORU olarak hazırlanmış, Güney Kore’de geliştirilerek Dünyaya yayılmıştır. Kendine daha çok Askeri okullar, Polis okulları, Devlet okulları ve çocuk gelişimindeki katkıları göz önünde bulundurularak ana okulu ve ilk okullarda yer almış yaygın hale gelmiş ve bu gün bir okul sporu olarak karşımıza çıkmıştır.
Türkiye ve Güneykore arasındaki yakın diyalog ve işbirliği bu sporu benzerleri içinden öne çıkaran en önemli faktör olmuştur. Savunma sanatları arasında gelinen son nokta diye adlandırılan ve diğer ülkelerde bu yönüyle öne çıkan Hapkido; Türkiyede kısa sürede tanınmış yayılmıştır.

Hapkido’nun içeriği: eğme, bükme,çevirme, vücudun farklı bölgelerindeki noktalara basınç uygulama,eklem kilitlemeleri, tekmeler, el vuruşları,fırlatmalar, enerjik atlama ve her türlü ateşsiz silahları ustaca kullanmayı öğretir. Çocuklarda kendine güven duygusunu hızlı bir şekilde geliştirir..

Programın amacı, dinçlik ve çabukluk kazanan, temel düzeyde insan vücudunun zayıf noktaları ve sokakta karşılaşılan saldırı tiplerini tanıyan ve bu duruma karşı savunmayı bilen, Hapkido aletlerini tanıyan ve kullanabilen, kişilik olarak özgüvenini kazanmış,oto kontrole sahip, sağlıklı bireyler yetiştirmektir. Program 6 üniteden oluşur ve süresi toplam 191 saattir.

Programın Uygulanması İle İlgili Genel Açıklamalar
1- Kursiyerlerin her birinin kişisel özellikleri, giriş yeterlilikleri ve öğrenme ihtiyaçları belirlenecek, her kursiyer için Bireysel Öğretim Planı (BÖP) hazırlanacaktır.
2- Her Kurs için bir kurs öğretim planı hazırlanacaktır.Kursun içinde yer alan her ünite için bir Ünite Planı (ÜP) hazırlanacaktır. Bütün planlarda Hızlı öğrenen, geç ve güç öğrenen, zihinsel yada bedensel özürlü, deneyimli ve deneyimsiz, kadın ve erkek, yaşlı ve genç ile farklı statülerdeki kursiyerler için yapılacak farklı uygulamalara bu planlarda yer verilecektir.
3- Öğretimin yapılmasında öğrenci merkezli öğretime yer verilecek,öğrenmenin öğrenci tarafından gerçekleştirildiği dikkate alınacak, aktif öğretim stratejileri öğretimde esas alınacaktır. Temel becerilerin kazandırılmasında ve geliştirilmesinde davranışçı öğretim esas alınırken daha ileri düzeydeki bilgi ve becerilerin kazandırılmasında bilişsel öğretim stratejilerine yer verilecektir.
4- Kursiyerlerin bireysel gelişimleri esas alınırken, sosyal gelişimleri de dikkate alınacak, bu amaçla probleme dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme,grup çalışmaları gibi stratejilere de yer verilecektir.
5- Öğretim materyallerinin seçiminde görsel, işitsel öğretim materyalleri ile dokunmaya dayalı öğretim materyallerinin seçimine özen gösterilecektir.Kursta kullanılacak öğretim materyalleri öğretmen tarafından belirlenecektir.
6- Öğretim etkinliklerinin belirlenmesinde, öğretimin amacı, öğretim sürecinin gerekleri ve çoklu zeka esas alınacaktır.
7- Öğretimin yapılması sırasında mümkün olduğu kadar planlara sadık kalınacak, zaman içinde değişen ihtiyaç, imkan ve şartlara bağlı olarak gerekli değişiklik ve düzenlemeler yapılacaktır.
8- Öğretim süreci boyunca sürekli değerlendirmeler yapılacak, bireylerin öğrenmeleri ile ilgili eksiklikler ve yanlışlıklar zamanında fark edilecek gerekli düzeltici ve tamamlayıcı öğrenme etkinlikleri devreye konulacaktır.
9- Öğretim sürecinin sonunda öğrencinin başarısı uygun ölçme araçları ile ölçülecek ve değerlendirilecektir. Öğrencinin gerçek performansı iş ve performans testleri ve bu bağlamda hazırlanacak olan kontrol listeleri ile ölçülecek ve değerlendirilecektir.Bu değerlendirmelere ek olarak öğretim sırasında oluşturulmuş olan öğrenci dosyaları (portföy) da değerlendirmenin ayrılmaz bir parçası olarak kullanılacaktır.
10- Bu program 12 kişilik bir öğrenci grubu, alan öğretmeni ya da alanında uzman bir eğitici öğretimi yapmak için yeterli sayıda alet ve gerekli malzemenin bulunduğu, öğretim materyallerinin hazır ya da bir kısmının ilgili halk eğitim merkezinde üretilebileceği varsayılarak hazırlanmıştır. Bu varsayımın geçersiz olduğu durumlarda öğretmenler gerekli bazı değişiklik ve düzenlemeler yapabilirler.Yine öğretim üniteleri belirlenirken mesleğin ya da işin yapılma süreci esas alınmıştır.Bu sıraya uymak esastır. Ancak bu süreci etkilemeyecek ünitelerin öğretiminde ünitelerin sıralamasında gerekli değişiklik yapılabilir.

Programın Genel amaçları

Hapkido ile ilgili eğitim ve öğretim etkinliklerini başarıyla tamamlamış her kursiyer:
Hapkido Lisansı almaya hak kazanacak.
Hapkido kurallarını ve hareketlerini uygulayabilecektir.
Hapkido federasyonunun açacağı Siyah Kuşak sınavlarına katılabilecek.
Hapkido federasyonunun açacağı Antrenör ve Hakem kurslarına katılabilecek.
Hapkido Federasyonunun organize edeceği her türlü musabaka ve etkinliğe katılabilecek içte ve dışta kurumunu ve seçildiği takdirde Ülkesini temsil edebilecektir.

Ünite Dağılım Tablosu

Ünite Adı Süresi (Saat)
Teorik Uygulama
Beyaz Kuşak Teorik 8 Pratik 24 saat
Sarı Kuşak 8 24
Yeşil Kuşak 8 24
Mavi Kuşak 8 24
Kahverengi Kuşak 8 24
Kırmızı Kuşak 8 23
Toplam : 48 143
Genel Toplam : 191 Saat




Ünite 1: Beyaz Kuşak :

Ünite’nin amaçları:
Bu ünite ilgili eğitim ve öğretim etkinliklerini başarıyla tamamlayan her kursiyer:
- Beyaz kuşak tekniklerini yapabilecektir.

Ünitenin İçeriği
- Tanışma ve Yoklama
- El birliğiyle çalışılacak yerin onarımı, hazırlanması ve derse uygun hale dönüştürme.
- Salon kurallarının öğretimi hoca ve öğrencilerin giriş çıkışta uygulayacağı kuralların eğitimi.
- Selam verme şekilleri ve selamların ne anlama geldiğinin anlatımı.
- Dancon Merkezi Nefes alma/verme teknikleri
- Beyaz kuşak blok,duruş ve vuruş Teknikleri
- Beyaz Kuşak tekme teknikleri
- Beyaz Kuşak Nakbop teknikleri
- Beyaz kuşak Hoşinsul teknikleri
- Hapki İl Mu teknikleri

Ünitenin Etkinlikleri
- Hapkido basınç noktaları bilgisi sunma,edinme
- Hapkido aletlerini tanıma
- Beyaz kuşak düşüşlerini çalışma
- Beyaz kuşak blok ve vuruşlarını çalışma

Ünitenin değerlendirilmesi:
- Beyaz kuşak teknikleri kontrol listesi



Ünite 2: Sarı Kuşak :

Ünite’nin amaçları:
Bu ünite ilgili eğitim ve öğretim etkinliklerini başarıyla tamamlayan her kursiyer:
- Sarı kuşak tekniklerini yapabilecektir.

Ünite’nin içeriği
- Sarı Kuşağın tekniklerini yazdırma
- Hapkido’nun tanımı ve ne olup ne olmadığının anlatımı
- Sarı Kuşak blok,duruş ve vuruş teknikleri
- Sarı Kuşak tekme teknikleri
- Sarı kuşak nakbop teknikleri
- Sarı kuşak Hoşinsul Teknikleri
- Hapki İ Mu Teknikleri

Ünite’nin etkinlikleri
- Sarı Kuşak kilit ve düşürme temel teknikleri uygulama
- Sarı Kuşak düşüş tekniklerini sokaktaki düşüşlere karşı uygulama
- Tek Nefeste Mu 1-2 mu çizimi

Ünite’nin değerlendirilmesi
- Sarı kuşak teknikleri kontrol listesi




Ünite 3: Yeşil Kuşak :

Ünite’nin amaçları:
Bu ünite ilgili eğitim ve öğretim etkinliklerini başarıyla tamamlayan her kursiyer:
- Yeşil kuşak tekniklerini yapabilecektir.

Ünite’nin içeriği
- Yeşil kuşak tekniklerinin yazılımı
- Genel Görgü kurallarının anlatımı
- Yeşil Kuşak blok,duruş ve vuruş teknikleri
- Yeşil Kuşak tekme teknikleri
- Yeşil kuşak nakbop teknikleri
- Yeşil kuşak Hoşinsul Teknikleri
Hapki Sam Mu Teknikleri
Ünite’nin etkinlikleri
- Yeşil Kuşak elbiseden tutuşa karşı savunma tekniklerini uygulama
- Yeşil kuşak nakbop tekniklerini uygulama

Ünite’nin değerlendirilmesi
- Yeşil Kuşak terfi töreni

-


Ünite 4: Mavi Kuşak Toprağın dışına çıkp yeşeren bitkinin Gökyüzüne Doğru Büyümesi (Mavi Yol alması)

Ünite’nin amaçları:
Bu ünite ilgili eğitim ve öğretim etkinliklerini başarıyla tamamlayan her kursiyer:
- Mavi kuşak tekniklerini yapabilecektir.

Ünite’nin içeriği
- Mavi kuşak tekniklerinin anlatılması ve yazdırılması
- İnsan yaşamında karşılaşabileceği engelleri aşmadaki Hapkido metodunun eğitimi
- Lisans çıkarma ve yarışma kurallarının öğretilmesi
- Aile ve Toplumda uyulması gereken değerlerin anlatılması ve testinin uygulanması
- Mavi Kuşak blok,duruş ve vuruş teknikleri
- Mavi Kuşak tekme teknikleri
- Mavi kuşak nakbop teknikleri
- Mavi kuşak Hoşinsul Teknikleri
- Hapki Sa Mu Teknikleri
- Nunçaku Teknikleri

Ünite’nin etkinlikleri
- Temel düşüşlerin kombinasyonu
- Mavi kuşak karşılıklı savunma ve bir önceki kuşaklardaki tekniklerin hızlandırılmış çalışmaları
- Nunçaku temel teknik formu ve serbest çevirme teknikleri

Ünite’nin değerlendirilmesi
- Mavi Kuşak teknikleri kontrol listesi

Ünite 5: Kahverengi Kuşak :

Ünite’nin amaçları:
Bu ünite ilgili eğitim ve öğretim etkinliklerini başarıyla tamamlayan her kursiyer:
- Kahverengi kuşak tekniklerini yapabilecektir.

Ünite’nin içeriği :
- Kahverengi kuşak tekniklerinin anlatımı ve yazılımı
- İnsan yaşamında karşılaşacağı karanlık yollardan geçme döneminin anlatımı
- Hangıl (Kore alfabesi) okuma-yazma
- Kahverengi Kuşak blok,duruş ve vuruş teknikleri
- Kahverengi Kuşak tekme teknikleri
- Kahverengi kuşak nakbop teknikleri
- Kahverengi kuşak Hoşinsul Teknikleri
- Hapki O Mu Teknikleri
- Canbong Teknikleri

Ünite’nin etkinlikleri
- Karşılıklı Canbong teknikleri, Canbong çevirme teknikleri
- Engel üzerinden nakbop teknikleri
- Sırttan tutuşlara ve yumruklara karşı savunmalar

Ünite’nin değerlendirilmesi
- Kahverengi Kuşak kontrol listesi



Ünite 6: Kırmızı Kuşak :

Ünite’nin amaçları:
Bu ünite ilgili eğitim ve öğretim etkinliklerini başarıyla tamamlayan her kursiyer:
- Kırmızı kuşak tekniklerini yapabilecektir.

Ünite’nin içeriği
- Antrenörlüğün gerektirdiği şartlar
- Antrenörlüğü hazırlanmada izlenecek yolun anlatımı ve takibi
- Yetişen kuşakların Siyah Kuşağa hazırlanması
- Sporcu psikolojisi ve sorunlarının ve çözüm yollarının anlatılması
- Kırmızı kuşak tekniklerinin anlatımı ve yazılımı
- Kırmızı Kuşak blok,duruş ve vuruş teknikleri
- Kırmızı Kuşak tekme teknikleri
- Kırmızı kuşak nakbop teknikleri
- Kırmızı kuşak Hoşinsul Teknikleri
- Hapki Yuk Mu Teknikleri
- Canbong ve Nunçaku Teknikleri

Ünite’nin etkinlikleri
- Karşılıklı Yumruk, sarılma ve boğmalara karşı savunmalar
- Kombine düşüş çalışmaları
- Bir önceki silah tekniklerinin üst seviye tekniklerle eklenmesi
- Savunma tekniklerini kombine etmenin öğretimi

Ünite’nin değerlendirilmesi
- Kırmızı Kuşak teknikleri kontrol listesi



Programın değerlendirilmesi:
Her ünitedeki ürün ve süreç kontrol listeleri esas alınarak kursiyerlerin başarısı belirlenecektir. Bu bilgilerin ışığı altında programın eksik ve yanlışlıkları düzeltilecektir.

Programda Kullanılacak Araç Gereç listesi

Araçlar:
Minder veya Ahşap zemin
Kalın Minder (Sünger yatak)
Sopa (Süpürge Sapı)
Ellik (Tekme çalışması için )
Kişisel malzemeler:
Dobok ve Kuşak (Hapkido giysisi), Terlik, Havlu ve Çanta.





 

    

 
© 2014 Türkiye Hapkido Federasyonu Sitesi
Genyazılım!